Welder wil millenials bereiken met zijn eigenzinnige horlogecollectie.
Millenials zijn gewoon anders. Millenials zijn de generatie die door alle eerdere generaties het meeste kritiek moet ondergaan. Millenials verdedigen zich met slogans, vatten complexe gevoelens samen in emojis, leren via apps, lezen op Twitter, genieten door Snapchat, winkelen via Instastory, leven in hashtag land, schrijven bedrijfsnotities aan hun managers via Whatsapp en de mensen die ze het meest vertrouwen is hun Facebook-lijst, niet hun familie. Hun constante stemming kan worden samengevat als 'zoekend' : het zoeken naar een meer inspirerende baan, naar een levenscoach, naar een ervaring om te vertellen, naar iets om te huren maar niet om te bezitten, naar de juiste bende om mee te hangen, naar het doel van hun bestaan ...
Als Welder al bestaat om één reden, is het 'zoeken'. Zoeken naar een nieuwe manier van doen, durven er anders uitzien, beloven van nieuwe ervaringen.
De ontwerper van Welder, Italo Fontana, vertelt: "Ik voeg bij al mijn creaties iets heel belangrijk toe: mijn identiteit. Hun kracht ligt in hun ziel: je kunt zien dat ik alles zelf ontworpen heb. Ze hebben een identiteit, een krachtig beeld en ze kunnen van op afstand herkend worden.'
De positie van de kroon en drukknoppen aan de linkerzijde en ongebruikelijke afmetingen van de horlogekasten zijn de signatuur van Welder horloges.
Welder gelooft in falen; mislukken is het enige pad naar vogelvrij vliegen en de enige manier om dat te bereiken is je eigen weg te volgen. Daarom is het Welder-motto: "u bepaalt uw eigen regels".